Min lillasyster i olyckan

Igår runt 2 tiden gjorde min lillasyster illa sig i sälen.
Jag, Alva & stina åkte i backarna, men så skulle vi precis åka skogsvägen, så kör stina rakt in i ett träd! Hon ropar på hjälp och skriker att hon har ont. Jag och Alva tar av oss skidorna och springer upp till stina, hon hade tappat ena skidan, och kunna inte röra sig. Vi frågade vart hon hade ont och då sa hon ryggen, nacken och axeln. 

Jag sprang ut till backen och ringde Jonas och Rebecka, och dom sa att vi skulle ta reda på vilken backe vi va i? Vilket inte jag visste.. Så jag stannade en kille i backen och sa att vi behövde hjälp att få ut stina, och han jobbade i sälen, så, han visste, han hjälpte oss med att ta ut stina, och jag fick åka ner till liften och hämta skoter, åker upp igen och hjälper dom med att få upp stina på en pulka, så får jag åka med skotern ner till sjukstugan, dom kollar på henne och så. Men dom var tvungen att ringa ambulansbil. :(

Hon låg med onepice, täckbyxor och skidjackan och filtar på en hård jävla planka i 2 timmar och vänta på ambulans, för dom åkte från Mora! Jonas ringer mamma och pappa och förklarar vad som har hänt. Mamma och pappa tog bilen till Mora, och när vi äntligen väntat på ambulans i 2 timmar fick vi åka 2 timmar till Mora, så va mamma och pappa där. Stina hade inte ätit på hela dagen, hon kunna inte ligga still för hon hade så ont i magen och ryggen och var hungrig, men vi vänta 2 timmar på sjukhuset också på doktor. Sen kom det äntligen en! 

Stina åkte in på rönken och vi fick vänta på resultat! Efter ett tag så kom dom och stina mådde bra, fast, hon har jätte ont i axeln och nacken/ryggen såklart. Men det skulle gå bra, så vid 11 på kvällen fick vi åka hem! Och stina fick äntligen äta, hon fick varken dricka eller äta innan rönken och resultatet hade kommit! Vi blev alla lättade och fick äntligen åka hem. Vi kom hem 3-4 inatt.

Stina mår bra nu, fast hon har jätte ont, men hon står på fötterna och äter iallafall! :)









Kommentarer
Postat av: FlizanLizan

sv: tack så mkt :D



Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 kr :P

2012-01-30 @ 14:28:20
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: Ebba

usch hoppas att din syster blir bättre !

2012-01-30 @ 16:17:38
URL: http://chocoebbsd.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0